Evcil Hayvanlarda İç ve Dış Parazitler

İç parazitler tenyalar, kurtlar ve askaritler olarak sayılabilir. Dış parazitler ise pire, kene, bit gibi başlıcalarını sayabiliriz. Bu parazitleri engellemenin yolları ise ; İç parazitler de iğne, hap ve yeni nesil spot-on (damla) gibi ilaçlar iç parazit tedavisinin başında gelmektedir. Dış parazitler de ise ense damlaları ve pire-kene tasmaları en çok tercih edilen tedavi yollarının başında gelmektedir.

İç ve dış parazit tedavilerinin genellikle 2-3 ayda bir olması yeterlidir. Fakat bahar ve yaz aylarının gelmesiyle birlikte sıcak ve nemli ortamları seven parazitler için evcil hayvanlarımız ideal ortamlar olduğundan dolayı bu tedavi süresi daha kısa tutulabilir.

Evcil hayvanlarımızın ve kendi sağlığımız için iç ve dış parazit tedavisinin mutlaka yapılması gerekmektedir. Ense damlası ve hapları evlerde kendiniz yapabileceğiniz gibi, iğne uygulamalarını veteriner hekiminizin yapması evcil hayvanlarımızın sağlığı açısından daha doğru bir yol olacaktır. İç ve dış parazit ilaçlarını veteriner hekiminizden temin edebilirsiniz.

Evcil hayvanlarımızın ve bireysel olarak kendimizin sağlıklı bir hayat sürdürebilmesi için iç ve dış parazit ilaçlarını veteriner hekiminizin yönlendirmeleri doğrultusunda yapmayı/yaptırmayı ihmal etmeyiniz.

Tanıtılan Yazılar
Yazılar Çok Yakında Burada
Sıkı durun...
Son Paylaşımlar